Matrix Pevnost Boyard - 2013

aneb všichni jsou poslední



Matrix je tak trochu jiná šifrovačka. Matrix je hra tématická. Matrix je hra nelineární. Matrix je hra, která vám nedá čas vydechnout. Matrix je hra, která je všude.
Letošní téma - pevnost Boyard. Devět paralelních větví hry. Luštění deseti šifer najednou. Pohyb po celé Praze.

Toto bude tedy tak trochu jiná reportáž. Reportáž ze hry, kde i na poslední místo bylo potřeba vynaložit spoustu úsilí. Ze hry, kde paranoia patří k povinnému vybavení. Ze hry, kde nikdo nevyřešil všechno.

Herní pevnost vyrostla ve Vysočanech v základní škole Špitálská. Start hry byl v nedalekém parčíku. A jak to v Boyardu má být, první klíč je za zodpovězení hádanky. A začínáme hned z ostra - na odpověď je jeden pokus. Dáš - nedáš. My jsme dali. Získáváme klíč a seznam začátků jednotlivých větví hry s možným časem jejich vyzvednutí. Tým dělíme na 3 části, za základnu volíme KFC Václavské náměstí a vyrážíme do terénu.

Skupina A vyzvedává Nesnesitelnou šifru na Veletržní.
Skupina B vyzvedává šifru Metrovou, která jezdí metrem křížem krážem jako prdlá.
Skupina C vyzvedává Dlouhou šifru na Proseku a snaží se jí neúspěšně vyluštit.
Skupina B pokračuje vyzvednutím Periferní šifry v Malešicích.
Skupina A luští.
Skupina C vzdává luštění a jede vyzvednout začátek Technické na Nový Hloubětín, kde s dalšími týmy marně hledá 28 let zrušenou smyčku.
Skupiny A a B úspěšně dávají Periferní 1 a skupina B jede vyzvednout dvojku.
Skupina C mezitím navštěvuje cestou na základnu stanoviště Konzervativní 1 na Karlínském náměstí.

Konečně se skupina C dostává do KFC. Rychle padá Metrová šifra.
Skupina A se jede provětrat na Černý most pro Metro 2.
Skupina B se hlásí z Palmovky o další instrukce a vrací se zpět.
Skupina C si objednává jídlo.

Míjí sedmá večerní... Všichni se poprvé od začátku hry potkáváme najednou spolu. Luštění nejde příliš kupředu, i když nějaké pokroky jsou. Blíží se vydávání dalších "jedniček" ze zbylých větví hry. Jedno ze stanovišť je přímo na Václaváku a stává se tak pro nás rychlou kořistí. Vyřešit se ho ovšem až do konce hry nepovede.

Skupina C posilněná kvalitním pokrmem z kuřat nechce opustit základnu.
Skupina A tak musí vyzvednout v Římské zadání další větve - Nápovědní.
Skupina B ráda cestuje a tak je vyslána zpátky do Vysočan na Minimalistickou.
Skupina A se rychle vrací.
Skupiny A a C do návratu Béčka zase vůbec nic nevyluští.

Potom se ale podaří prolomit římskou Nápovědní a následně i další Nápovědní s inverzním polským křížem. Skupina C se vrací poslední tramvají na základnu se zadáním Nápovědní 3 a přechod na noční provoz komplikuje případné vyzvedávání dalších zadání. Snažíme se soustředit na to, co máme k dispozici.

O půlnoci se do KFC nahrnou tanečníci z Lucerny. Na základně rázem není k hnutí. Část skupiny C není nadšená, že zde potkává své studenty. Zbytek skupiny C a celé skupiny A a B se jí za to smějí. Po čase nával opadá. Po zbytek noci se bude přísun stále opilejších zákazníků odehrávat v pravidelných intervalech příjezdů nočních tramvají. No, nějak jsme to přežili. Ten ožralý Němec padl za hlasitého volání naštěstí pod sousední stůl, jeho kamarádi ho následně pro sichr ještě dvakrát přetáhli tácem po hlavě, a ti Italové se asi poprali až venku. Náš tým se v průběhu noci rozpadá a zbýváme jen tři.

I přes radikální úbytek členů se nám daří s nápovědou konečně prolomit Technickou šifru a hlavně Dlouhou 1, kterou máme před sebou už neúspěšných 12 hodin. Pro Minimalistickou máme haluzné řešení a pro jistotu ještě jedno haluzné náhradní. Nad ránem rušíme základnu a jdeme zpátky do města.

Skupina A vyráží do Troje na dětské hřiště pro Dlouhou 2.
Skupina B do Vysočan pro další Technickou.
Skupina C testuje s pozitivním výsledkem haluz na Minimalistickou.
Všechny skupiny se setkávají na metru Vysočanská a budujeme provizorní základnu na nástupišti.

Pro ranní cestující vypadáme silně podezřele a tak kromě ukořistěné lavičky máme exklusivitu zhruba na půlku nástupiště, kam se ostatní bojí. Po chvíli prolamujeme zvířátkovou Dlouhou 2 a skupina A se vydává na Křižíkovu pro další zadání. Skupiny B a C pokračují v luštění a nutno říct, že ráno nám dodalo mnoho další energie. Než se podaří získat trojku v Karlíně, tak se daří vyřešit i Technickou 2. Ta nás odkazuje do "Pevnosti".

Tam máme řešit Pacmana, který se ovládá dvěma hřebeny. Časový limit 10 minut, jinak vězení.
Skupiny B a C se vrhají na hru.
Skupina A vyčkává, zda bude potřeba zachraňovat neschopné hráče a pokouší se mezitím luštit Dlouhou 3.
Skupiny B a C ztrácejí jistotu, když se ani po více než 4 minutách hry stále nedaří dostat dál z první místnosti tak, aby to Pacman přežil.
Skupina A objevuje část principu "svojí" šifry.
Hřebenoví hráči se dostávají k mapě, kde je ze zálohy překvapuje zelená potvora, která je chce sežrat. Naštěstí se jí povedlo včas omylem zastřelit a získat mapu.

Skupina B a C je nemile překvapena, že je třeba jít ještě někam dál, zvlášť když na to zbývá 10 minut. Za chvíli je tím nemile překvapena i skupina A, která se však s Béčkem vydává rychlým během na další stanoviště, zatímco Céčko se na oplátku fláká u Dlouhé 3, u níž je jasné, že se jí už vyřešit nepovede.

Skupiny A a B dobíhají na další stanoviště Technické a rychle posílají kód.
Skupina C dostává nápad na řešení, který je ale chybný.
Čas hry vypršel.


Výsledek: poslední místo - stejně tak jako 101 dalších týmů,
podle počtu vyřešených šifer 57. místo
Text: Javky


Průchod větvemi
Název větve 1 2 3 4 5 6 Klíč
Startovní Ř - - - - - ANO
Nesnesitelná v - - - -
Metrová Ř v -
Dlouhá Ř Ř v
Technická Ř Ř Ř v -
Konzervativní v -
Nápovědní Ř Ř v -
Centrální v - -
Periferní Ř v
Minimalistická Ř v - -
Klíčky Trud WiFi Boty Úpl Trič Fór.
Foto SMS Fura Písm Capt šif.cz
Celkem vyřešených šifer: 11 klíčů: 1

Ř = vyřešeno / v = vyzvednuto

Pak už zbývalo jen pogratulovat vítězům. Dále pak konstatovat, že na existenci "klíčků" jsme vůbec nepřišli a tedy jich získali hezkou nulu. A po zveřejnění výsledků nám ještě zbývá se pořádně vysmát konkurenčním "Pěti vteřinám", které vyluštitli jen 7 šifer ;-)